Keto diēta - kas tā ir?

Keto diēta - kas tā ir? recepte

Keto Diēta

Keto diēta ir ar zemu ogļhidrātu un augstu tauku saturu , kuras mērķis ir panākt ketozi.
Ketoze ir process, kurā organisms izmanto taukus, ogļhidrātu vietā enerģijas razošanai. Diētas uzturā uzsvaru liek uz tauku patēriņu (70-80% no ikdienas kalorijām), mērenu olbaltumvielu (20%) un minimālu ogļhidrātu daudzumu (5-10%, mazāk, kā 50 grami dienā).

Keto diētas mērķis samazināt ķermeņa lieko svaru, uzlabotu cukura līmeņa regulāciju asinīs, uzlabot prāta spējas ("asākas" prāta spējas) un citi potenciālie ieguvumi. Galvenie pārtikas produkti diētas uzturā ir gaļa, lapu salāti, dažādi dārzeņi ar zemu ogļhidrātu daudzumu (piemēŗa, skābēti kāposti) un veselīgi tauki. Jāizvairās ir no saldajām ēdieniem, kā arī no augļiem ar augstu ogļhidrātu saturu un cieti saturošiem dārzeņiem, piemēram, kartupeļiem. Neskatoties uz keto diētas potenciālajiem ieguvumiem, jaņem vērtā, ka nav veiktas, līdz šim, vērā ņemami ilgtermiņa pētījumi par keto diētas ietekmi uz cilvēka veselību ilgtermiņā.

Īsumā

Uzturs

Potenciālie ieguvumi

Pārtikas produkti

Pārtikas produkti, no kuriem jāizvairās

Iespējamās blakusparādības

Secinājums